obrazek Josefa Šimka  Nostalgický čundr zpěvník
(Nostalgia rogue songbook)
obrazek
Písničky A - K       |       Písničky L - Ř       |       Písničky S - Ž


Písničku Boty proti lásce (These boots are made for walking) složil Lee Hazlewood, v originále zpívala Nancy Sinatrová, český text napsal Eduard Krečmar, nazpívala Yvonne Přenosilová


Boty proti lásce 234*

   
1)
||Zas mi říkal, že má něco pro mě
a to něco, to prý láska je
||Já však nechci žádnou lásku ||v domě,
||přináší jen žal a výdaje.
Mám ||proti lásce ||boty,
ty ||chrání paní ||svou,
||ty boty vždycky ||jdou
a všechno hezké pošlapou.
2)
Žiju sama díky těmto botám,
žiju sama zásluhou těch bot.
Často sice klukům hlavy motám,
botám ale city nejsou vhod.
V těch botách ráda šlapu,
zvlášť po lásce nás dvou,
ty boty vždycky jdou
a všechno hezké pošlapou.
3)
Tyhle boty nosím někde v duši,
někde v duši ne však na nohou.
Jsou tam dole, kde mi srdce buší,
od bušení mu však pomohou.
V těch botách ráda šlapu
a to se mi prý mstí, prý v těch botách jdu
a tak si šlapu po štěstí.
     

E

A A7
E
G E
G E
G E
převzato z časopisu Repertoár malé scény 1/1967
Ukázka: http://www.youtube.com/watch?v=45RL3c1oVRg
Noty a akordy jsou ve sborníku Zpíváme s kytarou č.89 z roku 1967


Yvonne Přenosilová Yvonne Přenosilová Yvonne Přenosilová Yvonne Přenosilová Yvonne Přenosilová Yvonne Přenosilová Yvonne Přenosilová a Olympic




Yvonne Přenosilová Yvonne Přenosilová Yvonne Přenosilová Yvonne Přenosilová





Yvonne Přenosilová Yvonne Přenosilová Yvonne Přenosilová Yvonne Přenosilová Yvonne Přenosilová Yvonne Přenosilová Yvonne Přenosilová Yvonne Přenosilová Yvonne Přenosilová Yvonne Přenosilová




Eduard Krečmar Eduard Krečmar Eduard Krečmar Eduard Krečmar Eduard Krečmar s Karlem Gottem




Eduard Krečmar s Yvonne Přenosilovou Eduard Krečmar s Kubišovou a Vondráčkovou Eduard Krečmar se Zdeňkem Borovcem Eduard Krečmar po třetí ženatý Eduard Krečmar Eduard Krečmar




Lee Hazelwood a Nancy Sinatrová Lee Hazelwood Lee Hazelwood a Nancy Sinatrová Lee Hazelwood Lee Hazelwood





Transpoziční tabulka
S T D S T D7
7b Fb Cb Gb Dbmi Abmi Eb7
6b Cb Gb Db Abmi Ebmi B7
5b Gb Db Ab Ebmi Bbmi F7
4b Db Ab Eb Bbmi Fmi C7
3b Ab Eb Bb Fmi Cmi G7
2b Eb Bb F Cmi Gmi D7
1b Bb F C Gmi Dmi A7
0 F C G Dmi Ami E7
1# C G D Ami Emi H7
2# G D A Emi Hmi F#7
3# D A E Hmi F#mi C#7
4# A E H F#mi C#mi G#7
5# E H F# C#mi G#mi D#7
6# H F# C# G#mi D#mi B7
7# F# C# G# D#mi Bmi F7

Tónika (T) je akord klidu. U dominanty (D) cítíme snahu stoupat vzhůru, je to akord vždy durový a proto není mezi molovými uveden. Subdominanta (S) je citlivý tón klesající. Přirozený sled akordů je T - S - D - T. Obrácený sled (T) - (D) - (S) - (T) je řídkou výjímkou. Následuje-li (S) po (D) zeslabuje u (D) napětí, aniž se uklidní.
Jednotlivé tóny se dají harmonizovat 2 funkcemi. Volíme proto takové pořadí, aby po (D) nenásledovalo (S).

Harmonizace melodie.

1) stanovíme závěr melodie. Nejčastěji bývá po (D) - (T). Méně často je (S) - (T). Vycítíme-li závěr uprostřed melodického členění, pak bývá (T) - (D), nebo (T) - (S).
2) vypíšeme značky, vyhýbáme se sledu (D) - (S).
3) kontrolujeme jednotlivé spoje, chybné opravíme, nebo volíme jinou harmonizaci.
4) není zpravidla vhodné má-li předešlý takt stejnou funkci jako následující.
Někdy se používá 2°. Bývá to molový akord (T) - (2°) - (D) - (T) říká se jí střídavá harmonie. Je to vlastně dominanta dominanty. Velmi dobře zastupuje subdominantu v kadenci.
Klamný spoj (T) - (D) - (6°). Místo očekávané tóniky přijde překvapivě (6°).
V praxi bývají hlavní akordy zastupovány vedlejšími (T) = 6°, (S) = 2°, nebo (S) = 6°. Vyjadřují tedy hlavní funkce, ale v oslabené míře. Kromě 2°, který je silnější než (S) vedlejší funkce přinášejí větší barevnou pestrost.
Doporučuji napřed harmonizovat melodii hlavními funkcemi a pak zpestřit a zlepšit harmonizaci vedlejšími funkcemi. Na příklad: (T) - (S) - (D) - (T), (T) - (S) - (6°) - (2°) -(T)

Mólová tónina.

Úprava je podobná. Nemá potřebu klamného spoje (6°).
V závěru skladby se užívá durové (D). (T) - (2°) - (3°) - (S) - (D) - (6°) - (7°) - (T).
Klamný spoj (D) - (6°) je stejný jako u dur (citlivý tón nahoru, ostatní dolů). Spoj (6°) - (D) je nový spoj a vyžaduje zvláštní opatrnosti.
Mólová tónina má molovou tóniku nedotčenou, ale dominantu a často i subdominantu si půjčuje ze stejné tóniny durové.
Akord na sedmém stupni se uplatňuje jako zmenšený septakord. V tónině C dur je to Adim.

Jiří Šolc: Tajemství akordových značek.


Klavírní akord kalkulačka

Snadné akordy

potřebujete napsat k písni akordy a nevíte jak na to. Stáhněte si freeware EasyChords.exe 1,5 Mb
Nainstaluje se jako modul přehrávače WinAmp. Spustíte nahrávku písničky a kliknete do kolečka vpravo až se objeví ikona kytary, pak kliknete na název písničky v Playlist editoru Select a song in the playlist editor. Při prvním přehrání se program píseň učí, při dalším přehrání již vykresluje akordy.


Nemůžete najít svoji píseň? Zkuste sem zadat slovo nebo dvě z hledaného textu.


Připomínky k textu, akordům, datům prosím, pošlete


Napište, prosím, připomínky do návštěvní knihy na titulní stránce


Stránka byla upravena programem Made with AceHTML 5 Pro. AceHTML 5.06.1 Pro.
WebPage created per programme  AceHTML 5.06.1 Pro.

Valid HTML 4.0 Transitional