obrazek Josefa Šimka  Nostalgický čundr zpěvník
(Nostalgia rogue songbook)
Písničky A - K       |       Písničky L - Ř       |       Písničky S - Ž


Song "SYMPATHY" z někdejšího repertoáru formace STEVE ROLAND & THE FAMILY DOG (Ashton, Gould, Kaffinetti, Stansfield) otextoval a zazpíval Jaroslav Wykrent.


Máš bledou tvář 281*

   
1)
||Máš bledou tvář a slzy ||jako hrách
||jen na řasách tvůj leží ||pláč.
Tak ||proč se ptáš, co prý jsem ||vůbec zač.
Pochopíš za ||chvíli - jsem to ||já.
Pochopíš za ||chvíli - jsem to ||já.||
2)
Jak v plotě kůl, zůstal jsem těch pár let.
Jak v plotě kůl a chtěl jsem zpět.
A v očích mých dál pálí písek cest.
Pochopíš za chvíli - jsem to já.
Pochopíš za chvíli - jsem to já.
3)
Znám stovky cest a každá vedla tam.
Kde leží zem, kde domov mám.
Kde chutná líp i vlídných písní pár.
Pochopíš za chvíli - jsem to já.
Pochopíš za chvíli - jsem to já.
Jak v plotě kůl...
4)
Snad vrásek mám víc než jsem kdysi měl.
Snad jméno tvé jsem zapomněl.
Má rodná zem mne vítá bílým dnem.
Pochopíš za chvíli - jsem to já.
Pochopíš za chvíli - jsem to já.
     

Ami G
Ami E
Dmi Ami
E Ami
E Ami E7

Ukázka: http://www.youtube.com/watch?v=biV1rEn24G0
Ukázka originálu: http://www.youtube.com/watch?v=Rw4V-ScFp-c

Zápis autora a interpreta Jaroslava Wykrenta z Návštěvní knihy:

Vážený!
Jsem rád, že jste zachránil moji "domácí" podobu songu "SYMPATHY" z někdejšího repertoáru formace STEVE ROLAND & THE FAMILY DOG (Ashton, Gould, Kaffinetti, Stansfield), který jsem otextoval (a nazpíval) kdysi tak v roce 1968 (nebo 69) pod názvem "MÁŠ BLEDOU TVÁŘ". Já už si česká slova tohoto dílka totiž přesně nepamatoval a protože jsem bordelář, ani jsem je neměl nikde zaarchivovány. Takže - buďte jen té lásky a vyměňte už jenom ve svém ZPĚVNÍKU pojem "zahraniční hit" (či něco podobného) za skutečné autory a k informacím o této písni přidejte také její původní název - ať lidé vědí o co jde. A pokud Vám to vyjde, tak opravte i mé křestní jméno na Jaroslava a v případě písně č.130 "AGNES" mi změňte v příjmení jednoduché V za W.....Předem díky a hodně zdaru ! JW



Wykrent Wykrent Wykrent Wykrent Wykrent Wykrent Wykrent




Wykrent Wykrent Wykrent Wykrent Wykrent Wykrent Wykrent Wykrent





Transpoziční tabulka
S T D S T D7
7b Fb Cb Gb Dbmi Abmi Eb7
6b Cb Gb Db Abmi Ebmi B7
5b Gb Db Ab Ebmi Bbmi F7
4b Db Ab Eb Bbmi Fmi C7
3b Ab Eb Bb Fmi Cmi G7
2b Eb Bb F Cmi Gmi D7
1b Bb F C Gmi Dmi A7
0 F C G Dmi Ami E7
1# C G D Ami Emi H7
2# G D A Emi Hmi F#7
3# D A E Hmi F#mi C#7
4# A E H F#mi C#mi G#7
5# E H F# C#mi G#mi D#7
6# H F# C# G#mi D#mi B7
7# F# C# G# D#mi Bmi F7

Tónika (T) je akord klidu. U dominanty (D) cítíme snahu stoupat vzhůru, je to akord vždy durový a proto není mezi molovými uveden. Subdominanta (S) je citlivý tón klesající. Přirozený sled akordů je T - S - D - T. Obrácený sled (T) - (D) - (S) - (T) je řídkou výjímkou. Následuje-li (S) po (D) zeslabuje u (D) napětí, aniž se uklidní.
Jednotlivé tóny se dají harmonizovat 2 funkcemi. Volíme proto takové pořadí, aby po (D) nenásledovalo (S).

Harmonizace melodie.

1) stanovíme závěr melodie. Nejčastěji bývá po (D) - (T). Méně často je (S) - (T). Vycítíme-li závěr uprostřed melodického členění, pak bývá (T) - (D), nebo (T) - (S).
2) vypíšeme značky, vyhýbáme se sledu (D) - (S).
3) kontrolujeme jednotlivé spoje, chybné opravíme, nebo volíme jinou harmonizaci.
4) není zpravidla vhodné má-li předešlý takt stejnou funkci jako následující.
Někdy se používá 2°. Bývá to molový akord (T) - (2°) - (D) - (T) říká se jí střídavá harmonie. Je to vlastně dominanta dominanty. Velmi dobře zastupuje subdominantu v kadenci.
Klamný spoj (T) - (D) - (6°). Místo očekávané tóniky přijde překvapivě (6°).
V praxi bývají hlavní akordy zastupovány vedlejšími (T) = 6°, (S) = 2°, nebo (S) = 6°. Vyjadřují tedy hlavní funkce, ale v oslabené míře. Kromě 2°, který je silnější než (S) vedlejší funkce přinášejí větší barevnou pestrost.
Doporučuji napřed harmonizovat melodii hlavními funkcemi a pak zpestřit a zlepšit harmonizaci vedlejšími funkcemi. Na příklad: (T) - (S) - (D) - (T), (T) - (S) - (6°) - (2°) -(T)

Mólová tónina.

Úprava je podobná. Nemá potřebu klamného spoje (6°).
V závěru skladby se užívá durové (D). (T) - (2°) - (3°) - (S) - (D) - (6°) - (7°) - (T).
Klamný spoj (D) - (6°) je stejný jako u dur (citlivý tón nahoru, ostatní dolů). Spoj (6°) - (D) je nový spoj a vyžaduje zvláštní opatrnosti.
Mólová tónina má molovou tóniku nedotčenou, ale dominantu a často i subdominantu si půjčuje ze stejné tóniny durové.
Akord na sedmém stupni se uplatňuje jako zmenšený septakord. V tónině C dur je to Adim.

Jiří Šolc: Tajemství akordových značek.


Klavírní akord kalkulačka

Snadné akordy

potřebujete napsat k písni akordy a nevíte jak na to. Stáhněte si freeware EasyChords.exe 1,5 Mb
Nainstaluje se jako modul přehrávače WinAmp. Spustíte nahrávku písničky a kliknete do kolečka vpravo až se objeví ikona kytary, pak kliknete na název písničky v Playlist editoru Select a song in the playlist editor. Při prvním přehrání se program píseň učí, při dalším přehrání již vykresluje akordy.


Nemůžete najít svoji píseň? Zkuste sem zadat slovo nebo dvě z hledaného textu.


Připomínky k textu, akordům, datům prosím, pošlete


Napište, prosím, připomínky do návštěvní knihy na titulní stránce


Stránka byla upravena programem Made with AceHTML 5 Pro. AceHTML 5.06.1 Pro.
WebPage created per programme  AceHTML 5.06.1 Pro.

Valid HTML 4.0 Transitional