obrazek Josefa Šimka  Nostalgický čundr zpěvník
(Nostalgia rogue songbook)
obrazek
Písničky A - K       |       Písničky L - Ř       |       Písničky S - Ž


Píseň složil a zazpíval Jarek Nohavica.


To bude pěkné 4*

   
1)
||Až obuju si rano ||černe, papirové ||boty,
||moja stara pocho||pí, že nejdu do ||roboty až
||vyjde dluhy průvod smutečních hostů
||na Slezsku Ostravu, od Sykorova mostu
||až to se mnu sekne, to bude ||pěkné, ||
||pěkné, fajne a ||pěkné, ||až to se mnu definitivně ||sekne
2)
Aby všeckim bylo jasne, že mě lidi měli radi,
ať je gulaš silny, baby smutne, muzika ať ladí,
bo jak sem nesnašel šlendrian ve vyrobě,
nebudu ho trpět ani co sem v hrobě,
až to se mnu sekne, to bude pěkné, pěkné,
fajne a pěkné, až to se mnu definitivně sekne.
3)
S některým to seká, že až nevíš, co se robí,
jestli pomohla by deka, něbo teplo mladé roby,
kdybych si moh’ vybrať, chtěl bych hned nahonem,
ať to se mnu šlahne, ta jak se starym Magdonem,
to bude pěkné pěkné, fajne a pěkné, až to se mnu definitivně sekne.
4)
Jedine co nevím, estli startku, nebo spartu,
bo bych tam nahoře v něbi nerad trhal partu,
na každý pád sebu beru bandasku s rumem,
bo rum nemuže uškodit, když pije se s rozumem,
to bude pěkné, pěkné, fajne a pěkné, až to se mnu definitivně sekne.
5)
Ja vim, že Bože nejsi, ale kdybys třeba byl tak,
hoď mě na cimru, kde leží starý Lojza Miltak
s Lojzu chodili jsme do Orlové na zakladní školu,
farali jsme dolů, tak už doklepem to spolu,
až to se mnu sekne, pěkné, to bude pěkné, až to se mnu definitivně sekne.
6)
Až obuju si rano černe, papirové boty,
až moja stara pochopí, že nejdu do roboty
kdybych co chtěl dělal všechno malo platné,
mohlo být horší, nebylo to špatné až to se mnu sekne.
     

Dmi A7 Dmi
F C7 F
Gmi
Dmi
A7 Dmi D7
Gmi Dmi A7 Dmi
   
||Kdybych co chtěl dělal, všechno malo platne
||mohlo to být horší, nebylo to ||špatné
||až to se mnu ...||na ||na ||na ||na ||na ||na
     
B
Dmi A7
C7 Dmi A7 Dmi C7 Dmi A Dmi


Ukázka: http://www.youtube.com/watch?v=Kx663Ld6xF4


Jaromír Nohavica Jaromír Nohavica Jaromír Nohavica Jaromír Nohavica Jaromír Nohavica Jaromír Nohavica




Jaromír Nohavica Jaromír Nohavica Jaromír Nohavica Jaromír Nohavica Jaromír Nohavica Jaromír Nohavica




Jaromír Nohavica Jaromír Nohavica Jaromír Nohavica, Josef Streichl a Vondrák





Transpoziční tabulka
S T D S T D7
7b Fb Cb Gb Dbmi Abmi Eb7
6b Cb Gb Db Abmi Ebmi B7
5b Gb Db Ab Ebmi Bbmi F7
4b Db Ab Eb Bbmi Fmi C7
3b Ab Eb Bb Fmi Cmi G7
2b Eb Bb F Cmi Gmi D7
1b Bb F C Gmi Dmi A7
0 F C G Dmi Ami E7
1# C G D Ami Emi H7
2# G D A Emi Hmi F#7
3# D A E Hmi F#mi C#7
4# A E H F#mi C#mi G#7
5# E H F# C#mi G#mi D#7
6# H F# C# G#mi D#mi B7
7# F# C# G# D#mi Bmi F7

Tónika (T) je akord klidu. U dominanty (D) cítíme snahu stoupat vzhůru, je to akord vždy durový a proto není mezi molovými uveden. Subdominanta (S) je citlivý tón klesající. Přirozený sled akordů je T - S - D - T. Obrácený sled (T) - (D) - (S) - (T) je řídkou výjímkou. Následuje-li (S) po (D) zeslabuje u (D) napětí, aniž se uklidní.
Jednotlivé tóny se dají harmonizovat 2 funkcemi. Volíme proto takové pořadí, aby po (D) nenásledovalo (S).

Harmonizace melodie.

1) stanovíme závěr melodie. Nejčastěji bývá po (D) - (T). Méně často je (S) - (T). Vycítíme-li závěr uprostřed melodického členění, pak bývá (T) - (D), nebo (T) - (S).
2) vypíšeme značky, vyhýbáme se sledu (D) - (S).
3) kontrolujeme jednotlivé spoje, chybné opravíme, nebo volíme jinou harmonizaci.
4) není zpravidla vhodné má-li předešlý takt stejnou funkci jako následující.
Někdy se používá 2°. Bývá to molový akord (T) - (2°) - (D) - (T) říká se jí střídavá harmonie. Je to vlastně dominanta dominanty. Velmi dobře zastupuje subdominantu v kadenci.
Klamný spoj (T) - (D) - (6°). Místo očekávané tóniky přijde překvapivě (6°).
V praxi bývají hlavní akordy zastupovány vedlejšími (T) = 6°, (S) = 2°, nebo (S) = 6°. Vyjadřují tedy hlavní funkce, ale v oslabené míře. Kromě 2°, který je silnější než (S) vedlejší funkce přinášejí větší barevnou pestrost.
Doporučuji napřed harmonizovat melodii hlavními funkcemi a pak zpestřit a zlepšit harmonizaci vedlejšími funkcemi. Na příklad: (T) - (S) - (D) - (T), (T) - (S) - (6°) - (2°) -(T)

Mólová tónina.

Úprava je podobná. Nemá potřebu klamného spoje (6°).
V závěru skladby se užívá durové (D). (T) - (2°) - (3°) - (S) - (D) - (6°) - (7°) - (T).
Klamný spoj (D) - (6°) je stejný jako u dur (citlivý tón nahoru, ostatní dolů). Spoj (6°) - (D) je nový spoj a vyžaduje zvláštní opatrnosti.
Mólová tónina má molovou tóniku nedotčenou, ale dominantu a často i subdominantu si půjčuje ze stejné tóniny durové.
Akord na sedmém stupni se uplatňuje jako zmenšený septakord. V tónině C dur je to Adim.

Jiří Šolc: Tajemství akordových značek.


Klavírní akord kalkulačka

Snadné akordy

potřebujete napsat k písni akordy a nevíte jak na to. Stáhněte si freeware EasyChords.exe 1,5 Mb
Nainstaluje se jako modul přehrávače WinAmp. Spustíte nahrávku písničky a kliknete do kolečka vpravo až se objeví ikona kytary, pak kliknete na název písničky v Playlist editoru Select a song in the playlist editor. Při prvním přehrání se program píseň učí, při dalším přehrání již vykresluje akordy.


Nemůžete najít svoji píseň? Zkuste sem zadat slovo nebo dvě z hledaného textu.


Připomínky k textu, akordům, datům prosím, pošlete


Napište, prosím, připomínky do návštěvní knihy na titulní stránce


Stránka byla upravena programem Made with AceHTML 5 Pro. AceHTML 5.06.1 Pro.
WebPage created per programme  AceHTML 5.06.1 Pro.

Valid HTML 4.0 Transitional