obrazek Josefa Šimka  Nostalgický čundr zpěvník
(Nostalgia rogue songbook)
obrazek
Písničky A - K       |       Písničky L - Ř       |       Písničky S - Ž


Píseň složil Jarek Nohavica.

akord C/Hakord Fadd9

Andělé na kůru 9*

   
1)
An||dělé ||na ků||ru, ||alelu||ja,
v bělostném mundůru, aleluja
hrají na šalmaje, aleluja,
že bránou do ráje neprojdu já
2)
Nebeská honorace, aleluja,
má totiž svoje informace, aleluja
co chtějí, vědí o člověku, aleluja,
mají na to kartotéku, aleluja
r)
||Svatý Petr ||to tam vede ||na osobním ||odděle|||| || || ||
nenechá se opít medem a nesnáší podplácení
Kouká shora a co spatří zapíše hned do šanonů
každému co právem patří, bez pardonů, bez pardonů,
||oni všechno ||vědí, || || ||ti co nahoře ||sedí || ||
||Tam v modrém ||blankytu, || || ||andělé v hábi||tu, ||alelu||ja
An||dělé ||na ků||ru, ||alelu||ja.
3)
Že jsem tužkou kreslil na omítku
čárečky a kosočtverce
Za copánky tahal Jitku a ukazoval to Věrce
Nechtěl chodit do holiče, věřil cizí propagandě
Na ebonitové tyče mazal sádlo kvůli strandě
r)
Oni to na mě vědí...
1)
Andělé na kůru...
4)
Že jsem v dějepise opisoval a v občance hrál piškvorky
Za jízdy vyskakoval, okusoval koh-i-noorky
A pak pod lavicí čet Rychlé šípy učitelce říkal účo,
kouřil Astry, kouřil Lípy a popíjel k tomu čůčo,
čet knížky co jsou na indexu a nedočet F.L.Věka,
v prvním járu propad sexu z čehož se už nevysekal
5)
Pochválen byl od Rottrový jak prý láska voní deštěm,
ale v páté řadě na Mertovi vykřikoval Vládo ještě,
neustýlal když se stlalo čural kde sa čurat nemá
a aby toho snad nebylo málo spřáhnul se s folkáčema
6)
Křičel že satanáš to je táta táta náš
Nečetl noviny prý jsou tam jen koniny
Bydlel v Těšíně učil se polštině
Měl syna jakuba - to je jeho záhuba, pil džinfiz,
džinfiz, ale hlavně rum, rum, rum, rum …
Nevěřil vínu, vínu, vínu, vínu, vínu
Tahle píseň to je další mínus, další mínus, další mínus...
7)
Předevčírem mi přišlo psaní poslané nebeskou poštou,
jen ať se prý neoháním že už mi to v nebi spočtou
Jen si klidně spočtete, já se vás nelekám
Víte co mi můžete a hádejte kam, halelujá.
1)
Andělé na kůru...
2)
Nebeská honorace... a v ní sů já.
     

C C/H Ami G C









C G Fadd9 G C G Fadd9 G



G C G Fadd9 G C G Fadd9
G C G Fadd9 G C G C
C C/H Ami G C
Ukázka: http://www.youtube.com/watch?v=NauMtaecOXk


Jaromír Nohavica Jaromír Nohavica Jaromír Nohavica Jaromír Nohavica Jaromír Nohavica Jaromír Nohavica




Jaromír Nohavica Jaromír Nohavica Jaromír Nohavica Jaromír Nohavica Jaromír Nohavica Jaromír Nohavica





Transpoziční tabulka
S T D S T D7
7b Fb Cb Gb Dbmi Abmi Eb7
6b Cb Gb Db Abmi Ebmi B7
5b Gb Db Ab Ebmi Bbmi F7
4b Db Ab Eb Bbmi Fmi C7
3b Ab Eb Bb Fmi Cmi G7
2b Eb Bb F Cmi Gmi D7
1b Bb F C Gmi Dmi A7
0 F C G Dmi Ami E7
1# C G D Ami Emi H7
2# G D A Emi Hmi F#7
3# D A E Hmi F#mi C#7
4# A E H F#mi C#mi G#7
5# E H F# C#mi G#mi D#7
6# H F# C# G#mi D#mi B7
7# F# C# G# D#mi Bmi F7

Tónika (T) je akord klidu. U dominanty (D) cítíme snahu stoupat vzhůru, je to akord vždy durový a proto není mezi molovými uveden. Subdominanta (S) je citlivý tón klesající. Přirozený sled akordů je T - S - D - T. Obrácený sled (T) - (D) - (S) - (T) je řídkou výjímkou. Následuje-li (S) po (D) zeslabuje u (D) napětí, aniž se uklidní.
Jednotlivé tóny se dají harmonizovat 2 funkcemi. Volíme proto takové pořadí, aby po (D) nenásledovalo (S).

Harmonizace melodie.

1) stanovíme závěr melodie. Nejčastěji bývá po (D) - (T). Méně často je (S) - (T). Vycítíme-li závěr uprostřed melodického členění, pak bývá (T) - (D), nebo (T) - (S).
2) vypíšeme značky, vyhýbáme se sledu (D) - (S).
3) kontrolujeme jednotlivé spoje, chybné opravíme, nebo volíme jinou harmonizaci.
4) není zpravidla vhodné má-li předešlý takt stejnou funkci jako následující.
Někdy se používá 2°. Bývá to molový akord (T) - (2°) - (D) - (T) říká se jí střídavá harmonie. Je to vlastně dominanta dominanty. Velmi dobře zastupuje subdominantu v kadenci.
Klamný spoj (T) - (D) - (6°). Místo očekávané tóniky přijde překvapivě (6°).
V praxi bývají hlavní akordy zastupovány vedlejšími (T) = 6°, (S) = 2°, nebo (S) = 6°. Vyjadřují tedy hlavní funkce, ale v oslabené míře. Kromě 2°, který je silnější než (S) vedlejší funkce přinášejí větší barevnou pestrost.
Doporučuji napřed harmonizovat melodii hlavními funkcemi a pak zpestřit a zlepšit harmonizaci vedlejšími funkcemi. Na příklad: (T) - (S) - (D) - (T), (T) - (S) - (6°) - (2°) -(T)

Mólová tónina.

Úprava je podobná. Nemá potřebu klamného spoje (6°).
V závěru skladby se užívá durové (D). (T) - (2°) - (3°) - (S) - (D) - (6°) - (7°) - (T).
Klamný spoj (D) - (6°) je stejný jako u dur (citlivý tón nahoru, ostatní dolů). Spoj (6°) - (D) je nový spoj a vyžaduje zvláštní opatrnosti.
Mólová tónina má molovou tóniku nedotčenou, ale dominantu a často i subdominantu si půjčuje ze stejné tóniny durové.
Akord na sedmém stupni se uplatňuje jako zmenšený septakord. V tónině C dur je to Adim.

Jiří Šolc: Tajemství akordových značek.


Klavírní akord kalkulačka

Snadné akordy

potřebujete napsat k písni akordy a nevíte jak na to. Stáhněte si freeware EasyChords.exe 1,5 Mb
Nainstaluje se jako modul přehrávače WinAmp. Spustíte nahrávku písničky a kliknete do kolečka vpravo až se objeví ikona kytary, pak kliknete na název písničky v Playlist editoru Select a song in the playlist editor. Při prvním přehrání se program píseň učí, při dalším přehrání již vykresluje akordy.


Nemůžete najít svoji píseň? Zkuste sem zadat slovo nebo dvě z hledaného textu.


Připomínky k textu, akordům, datům prosím, pošlete


Napište, prosím, připomínky do návštěvní knihy na titulní stránce


Stránka byla upravena programem Made with AceHTML 5 Pro. AceHTML 5.06.1 Pro.
WebPage created per programme  AceHTML 5.06.1 Pro.

Valid HTML 4.0 Transitional